Sådan handler du

Du handler på www.ipet.dk ved at lægge varer i kurven og betale for disse. At handle på websitet forudsætter, at du bliver oprettet som kunde i vores system.

Betaling

QAB Network ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.

Alle beløb er i danske kroner og er incl. moms.

QAB Network ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.


Levering

Leveringen sker normalt indenfor 1-3 hverdage. Du kan følge din pakke via linket i mailen du fik tilsendt da din bestilling afgik. Specialfremstillede varer har en længer leveringstid, levering af disse varer tager 15 – 20 dage. Vi leverer med GLS & Postnord med hjemmelevering. Hvis man ikke er hjemme ved leveringen leveres pakken til nærmeste pakkeshop.

 

Priser for forsendelse

Der er gratis levering ved alle ordre over 499 kr. og ellers kommer der et forsendelsesgebyr på 39 kr. oveni uanset hvor i Danmark pakken skal leveres.

Returnering og fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i webshoppen.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 efter købet, du kan sende en mail til info@ipet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at efter returnere forsendelsen. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Skal du prøve varen på din hund, bedes du sørge for, at denne er tør og ren og du bedes fjerne hundehår fra varen efterfølgende. Har varen en særlige emballage fra producenten, fx en pose til et halsbånd, bedes dette sendes med retur.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Ipet.dk
Fredensgade 34, 2 sal
8000 Aarhus C.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produkterne.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget vil QAB Network ApS dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved reklamation rettes henvendelse til:

info@ipet.dk

Varen sendes til:

Ipet.dk

Fredensgade 34, 2 sal

8000 Aarhus C Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Refundering

Hvis der er aftalt refundering, refunderes beløbet til den betalingsløsning som varen er købt med eller til bankkonto, hvis dette ønskes. Ønskes overførsel til bankkonto bedes du sende konto- og registreringsnummer til info@ipet.dk.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@ipet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@ipet.dk

 

Persondatapolitik 
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos QAB Network ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.iPet.dk er ejeren Andreas Rasmussen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@ipet.dk

Ipet.dk administreres af:
QAB Network ApS
Nordborggade 33, 6 mf.
8000 Aarhus C
CVR: 42548057

Obs retur og reklamation skal sendes til:
Ipet.dk 
Fredensgade 34
8000 Aarhus C.
Email: 
Info@ipet.dk

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

ipet.dk

Fredensgade 34

8000 Aarhus C

E-mail: info@ipet.dk 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________    
Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     
Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14-12-2022.